Dag 6 - Death Valley naar Las Vegas - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van NicEsther-Mustang - WaarBenJij.nu Dag 6 - Death Valley naar Las Vegas - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van NicEsther-Mustang - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Death Valley naar Las Vegas

Door: Nic

16 Mei 2018 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vandaag mooi vroeg vertrokken uit ons bijzondere nachtverblijf. Ondanks de toch wel wat vreemde omgeving heerlijk geslapen. In Beatty ontbeten en daarna het NP Death Valley ingereden. Een bijzondere ervaring, je daalt middels een soort glijbaan gedurende een minuut of 15 af de Valley in. In Death Valley de verschillende bezienswaardigheden bezocht zoals de duinen, de Natural Bridge, Bad Waters (enorme zoutvlakte) en natuurlijk alle geweldige kleuren in gesteentes in de bergen. Een hete (de temperatuur liep op tot "maar" 94 fahrenheid) maar prachtige ervaring. Al met al een reis van 5 uur al met al.

Daarna door via de Interstate naar Las Vegas. Wat een wereld van verschil, van de doodstille Death Valley naar de hectiek en gezellige chaos van de enorme stad. Alleen al het binnenrijden van deze metropool is al impressing. 'De aankomst bij het door ons geboekte hotel Paris midden op de Strip was ook overweldigend. Wat een geweldige mooie "kitsch" allemaal !! 's avonds de strip lopend verkend een belevenis. Wat een geweldige chaos gewoon 'Too Much" om allemaal te bevatten. Gelukkig hebben we de foto en video camera ruimschoots aan bod laten komen maar eigenlijk gun je iedereen dit ene keer meegemaakt te kunnen hebben !!
Gezien alle indrukken van nog maar een paar 100 meter van Las Vegas besloten nog een nacht te blijven. Wel gekozen voor een ander hotel omdat de kamerprijs plotseling met ruim 80% cumuleerde. Ook dat is dus Las Vegas. Alles is verschrikkelijk duur !! even een biertje samen gelijk 20 dollar...