Beaver door Bryce Canyon naar Kanab - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van NicEsther-Mustang - WaarBenJij.nu Beaver door Bryce Canyon naar Kanab - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van NicEsther-Mustang - WaarBenJij.nu

Beaver door Bryce Canyon naar Kanab

Door: Nic

20 Mei 2018 | Verenigde Staten, Kanab

Vanmorgen vertrokken in de richting van het Bryce Canyon NP. De hike die we gisteravond hadden uitgezocht konden we niet vinden (teveel indrukken denk ik) dus maar doorgereden naar de ingang van het NP. en het Visitor centre bezocht. Voor een hike gekozen die ons naar de bodem van Bryce Canyon zou gaan leiden. Wauw... wat een geweldige tocht was dit. Er was wederom weer zoveel te zien dat schrijven - laat staan fotograferen of filmen - maar een fractie van alles kan laten zien. De Hoodoo's zijn werkelijk ontelbaar en veranderen nog elk jaar door de erosie, water, sneeuw, ijs en vooral de wind. Onderweg een stevige regenbui gelukkig jassen bij ons (regel 1 in de bergen !!) Na een dikke 3,5 uur eindelijk weer boven aan gekomen en met de Shuttle bus terug naar de auto.

Na nog 2 uur sturen aangekomen in Kanab een oud stadje in Utah. We verblijven deze nacht in "Parry Lodge" een oud hotelletje waar eigenlijk alle filmsterren uit de beroemde cowboy films hebben verbleven gedurende de opnames van de films hier in de omgeving van Kanab. Leuk te zien de "Wall of Fame" bij binnenkomst en in de gangen bij de kamers. Allemaal gesigneerde foto's variërende van John Wayne, James Garner, James Steward, Bette Davis, Sidney Portier, Tammy Waynette en natuurlijk Clint Eastwood en nog vele andere.
Gegeten in The Iron Horse, een tot een Saloon verbouwd restaurant.